اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شهردار منطقه 22 در جمع خبرنگاران خبر داد

احداث مسیر دوچرخه‌سواری به طول 22 کیلومتر

شهردار منطقه 22، گفت: از میدان آزادی تا بوستان چیتگر مسیر دوچرخه‌سواری به طول 22 کیلومتر احداث می‌شود.

احداث مسیر دوچرخه‌سواری به طول 22 کیلومتر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی نوذرپور در نشست خبری درباره برنامه‌های شهرداری منطقه 22، اظهار داشت: مردم تهران با منطقه 22 آشنا نیستند و نمی‌دانند این منطقه دارای چه ظرفیت‌های خوبی است.

وی با اشاره به اینکه منطقه 22 دارای مراکز تفریحی و تفرجگاهی است،‌گفت: این منطقه با دریاچه شهدای خلیج فارس به شهروندان تهرانی شناسانده شده است و دیگر جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی و تفریحی این منطقه به مردم تهران معرفی نشده است.

شهردار منطقه 22 گفت: بوستان‌های خرگوش‌دره، ورداورد، بوستان جنگلی کن، در این منطقه واقع شده و برای هر یک از این بوستان‌ها مدیری منتسب کرده‌اند که از ظرفیت بیشتر آن استفاده شود.

نوذرپور گفت: مسیر دوچرخه‌سواری از میدان آزادی تا چیتگر به طول 22 کیلومتر در حال احداث است که بخش عمده‌ای از آن ساخته شده و هزار متر از این زمین در کنار استادیوم آزادی واقع شده که باید آزادسازی شود تا کل این مسیر برای دوچرخه‌سواری مهیا شود و این ظرفیت خوبی برای مردم محله و شهر تهران است.

وی با اشاره به تأمین آب دریاچه خلیج‌فارس اظهار داشت:‌ این دریاچه در اختیار سایر مدیریت‌های شهرداری تهران است و مدیریت آن با شهرداری منطقه نیست و در سال گذشته با سازمان آب‌منطقه‌ای تعامل شد و پس از پرداخت وجه آبگیری دریاچه انجام شده است.

شهردار منطقه 22 درباره ترکیدگی لوله آب در خیابان مولوی منطقه 22 اظهار داشت: روز گذشته با برخورد بیل مکانیکی لوله آب ترکیده بود که پروژه عمرانی توسط سازمان فنی و عمران در حال انجام است و در این حادثه قطعی آب هم اتفاق نیفتاده بود.

نوذرپور خاطرنشان کرد: نقشه‌های شهر به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری در اختیار شهرداری تهران نیست و موجب می‌شود این مشکلات پیش بیاید.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جامع کارکردهای فرامنطقه‌ای برای منطقه 22 در نظر گرفته‌اند و منطقه 22 مرکز خدمات فرامنطقه‌ای و فراشهری است و کارکرد اصلی آن تفریحی، تفرجگاهی و گردشگری است.

شهردار منطقه 22 بیان داشت: کارکرد بعدی منطقه 22 دانشگاهی است و در حال حاضر دانشگاه علامه‌ طباطبایی که بعد از تهران بزرگ‌ترین دانشگاه محسوب می‌شود و یک شهر دانشی است در حال تکمیل است.

نوذرپور بیان داشت: در سنوات گذشته با شکل‌گیری ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی سرانه‌ها شکل نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با کمبود سرانه‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی مواجه هستیم.

شهردار منطقه 22 خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که در منطقه 22 وجود دارد در خصوص حمل و نقل شهری و عمومی است و با توجه به اینکه شهر تهران با ناوگان اتوبوسرانی فرسوده مواجه است، بنابر این در این خصوص باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

نوذرپور بیان داشت: در حال حاضر با کمبود مدرسه در منطقه 22، 14 هزار دانش‌آموز این منطقه برای آموزش به مناطق 2 و 5 می‌روند و در این خصوص با آموزش و پرورش منطقه جلسات متعددی برگزار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول